AKTUALNA POJASNILA
Izdane račune, katere stranka poravna z gotovinskim plačilom, je zavezanec dolžan poslati v potrditev na FURS.
Preberi vec
V zadnjem času se je v slovenski podjetjih razpasla praksa, da ''zaposlujejo'' espeje.
Preberi vec
Najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za osebe v delovnem razmerju
Preberi vec
20.november 2015
Davčna blagajna

Izdane račune, katere stranka poravna z gotovinskim plačilom, je zavezanec dolžan poslati v potrditev na FURS.

 

Potrditev se opravlja s pomočjo davčne blagajne Birokrat POS ali Birokrat TaxPhone Android ali v prehodnem obdobju dveh let z vezano knjigo računov. V istem poslovnem prostoru ni dovoljeno uporabljati oba načina hkrati (e-naprave in vezane knjige). Če se boste odločili za e-napravo (davčne blagajne Birokrat POS ali Birokrat TaxPhone Android), boste vezano knjigo računov lahko uporabljali le v primeru izpada električne energije ali druge oblike višje sile.


Postopek za ureditev davčne blagajne


1. Pridobiti namensko digitalno potrdilo.

Za delovanje svoje davčne blagajne bo vsak davčni zavezanec potreboval namensko digitalno potrdilo, za katero bo od 15. 11. 2015 dalje lahko oddal vlogo prek portala eDavki. Potrdilo je brezplačno. Tisti zavezanec, ki ne uporablja sistema eDavki, pa bo lahko za pridobitev namenskega digitalnega potrdila pooblastil koga drugega (npr. računovodski servis). Po predhodnem dogovoru, lahko davčni zavezanec pooblasti tudi ponudnika davčnih blagajn. Podrobnosti o samem postopku pridobitve digitalnega potrdila si preberite spodaj.


Obveščamo vas, da lahko za pridobitev in namestitev digitalnega potrdila na našo davčno blagajno, pooblastite tudi nas. Za ponudbo za to storitev nas kontaktirajte na info@fiser.si .


2. Registrirati poslovni prostor oz. prodajno mesto pri FURS pred prvim potrjevanjem računov


Preko aplikacije 'Mini blagajna' na spletni strani FURS in z uporabo namenskega digitalnega potrdila boste morali FURS sporočiti podatke za vsak posamezen poslovni prostor (posamezen prostor je tudi stojnica, avto – če se v njem izdaja račune, naprava terenskih delavcev ipd.) in kasneje sporočiti tudi vse spremembe, povezane z njim. Poslovni prostor je torej vsak premičen ali nepremičen prostor, v katerem zavezanec stalno ali začasno izdaja račune, kateri so plačani z gotovino.

Ob uporabi davčne blagajne Birokrat POS boste te podatke lahko avtomatsko sporočili prek programa Birokrat (v kolikor bodo poravnane vse obveznosti do podjetja Birokrat). Podrobnejša navodila bodo v naslednjem informatorju.


3. Sporočiti FURS podatke o izdelovalcu programa za davčne blagajne


Priporočamo davčne blagajne Birokrat POS za računalnike, prenosnike in tablice z operacijskim sistemom Windows ali Birokrat TaxPhone Android za pametne telefone in tablice z operacijskim sistemom Android. Z uporabo iste aplikacije mora zavezanec sporočati tudi vse spremembe teh podatkov.

Ob uporabi davčne blagajne Birokrat POS boste te podatke lahko avtomatsko sporočili prek programa Birokrat (v kolikor bodo poravnane vse obveznosti do podjetja Birokrat). Podrobnejša navodila bodo v naslednjem informatorju.


4. Izdelati interni akt


V internem aktu bo potrebno določiti:

- oznake poslovnih prostorov, v katerih se bo izvajalo gotovinsko poslovanje
- oznake blagajn, preko katerih boste davčno potrjevali račune
- oznake za identifikacijo fizičnih oseb, ki bodo te račune izstavljale.
- določiti način številčenja računov (po prostoru ali po blagajni) in način teka zaporednih številk računov (od1-n. ačo dp 10000-n, ...)
- ali boste za gotovinsko poslovanje uporabljali elektronsko napravo ali vezano knjigo računov.


Akta ni potrebno pošiljati na FURS – potrebno ga je shraniti med internimi akti. Globa za nesprejetje akta: do 75.000,00 EUR.

Vzorec internega akta je pripravil FURS in ga najdete na spodnjih povezavah:


Interni akt 1: En poslovni prostor, ena elektronska naprava – prenesi vzorec.
Interni akt 2: Več poslovnih prostorov, več elektronskih naprav za izdajo računov, zaporedne številke računov si sledijo v zaporedju po posamezni e-napravi za izdajo računov v poslovnem
prostoru – prenesi vzorec.
Interni akt 3: Več poslovnih prostorov, več elektronskih naprav za izdajo računov, zaporedne številke računov si sledijo v zaporedju po vsakem poslovnem prostoru – prenesi vzorec.
Interni akt 4: Več poslovnih prostorov, zaporedne številke računov si sledijo v zaporedju po centralni e-napravi (strežniku) v poslovnem prostoru zavezanca – prenesi vzorec.


5. Nabaviti davčno blagajno, ki bo ustrezala vsem zakonskim predpisom na področju davčnega potrjevanja računov.


Vzorec računa iz davčne blagajne BirokratDavčne blagajne Birokrat - Birokrat POS za računalnike z os Windows in Birokrat TaxPhone Android za pametne telefone in tablice z os Android bodo v skladu z zakonom o davčnem potrjevanju računov imele vse obvezne dodatne podatke na računu:

 


- Čas izdaje računa (uro in minute)
- Oznako fizične osebe, ki je račun izdala
- Enkratno identifikacijsko oznako računa EOR (če je potrditev uspešna)
- Zaščitno oznako izdajatelja računa ZOI v tekstovni obliki in v obliki QR-kode
- Zakonsko predpisano obliko številke računa, ki bo sestavljena iz treh sklopov: oznaka prostora - oznaka elektronske naprave - zaporedna številka


Več o obveznih dodatnih podatkih in obliki računa.


BREZPLAČNO preizkusite delovanje davčnih blagajn Birokrat in tako lepo v miru stestirate njihovo uporabo.

Povezava do brezplačne davčne blagajne Birokrat POS in tukaj do Birokrat TaxPhone Android.


NOVIM UPORABNIKOM NUDIMO BREZPLAČNO IZOBRAŽEVANJE IN PODPORO.


6. Na vidno mesto objaviti bvestilo kupcem


Na vidno mesto obesiti obvestilo kupcem o obveznem izstavljanju računov in o obveznosti kupca, da ga vzame in zadrži (priporočamo nalepko na vhodnih vratih, ob izhodu, na steni in na blagajni - bolje več obvestil, kot pa premalo).

Obveznosti kupca:

Kupec mora račun zadržati neposredno ob odhodu iz poslovnega prostora, sicer ga lahko doleti globa v višini 40,00 EUR. Kupec lahko preveri račun z EOR ali ZOI v 30. dneh od izaje računa na FURS – kupec preverja, ali je bil račun s strani prodajalca potrjen.


7. Cene paketne storitve

Storitve pooblastila za eDavke, pridobitev namenskega digitalnega potrdila, izdaleva internih aktov in namestitev namenskega potrdila na vaš računalnik v višini 40,00€ z DDV.

Tisti, ki kupite program Birokrat velja akcijska cena 30,00€ z DDV.

E-novice
vpišite svojo elektronsko pošto in se prijavite na naša e obvestila
Live chat
izdelava spletnih strani
Izdelava spletnih trgovin
Gostovanje spletnih strani
CGP - Celostna grafična podoba